FAQ

Wanneer moet ik doopsuiker bestellen?

Wij raden aan om de bestelling drie maanden op voorhand bij ons te plaatsen.

Van zodra de bestelling geplaatst is kunnen wij alles in het werk stellen, zodat wij

alles tot in de puntjes kunnen voorbereiden.

Tevens heb je bij ons de keuze om de presentatie door ons volledig te laten

verzorgen of je kan uw eigen creativiteit de vrije loop laten gaan.

Je kan bij ons terecht voor alle materialen, bestellen kan in de winkel of via de webshop! Van zodra wij alles hebben, nemen wij met jullie contact op en kunnen jullie zelf aan de slag.

Dit zowel voor geboorte, communie als huwelijk.

Heb je bv 100 geboortekaartjes, dan raden wij aan om toch een 80% aan bedankjes te voorzien.

Er zijn altijd mensen die niet langskomen, en bijbestellen kan altijd.

Wel rekening houdend dat de oma’s, opa’s, meter en peter graag van elk bedankje eentje hebben

Ja hoor, dit hebben wij ook. Wij werken samen met De Witte Ooievaar, Buromac, Belarto en Tadaaz. Maar ook eigen ontwerpen is altijd mogelijk.

Van zodra jullie kindje geboren is, sturen jullie me een berichtje en mailtje met alle gegevens, zoals gewicht, datum… Dit stuur ik dan door naar de drukker om een laatste proefdruk te voorzien. Bij akkoord worden de kaartjes gedrukt. Deze worden ofwel de dag zelf nog gedrukt of de dag nadien, afhangende hoe laat het is. In het weekend worden er geen geboortekaartjes gedrukt. Toch vraag ik jullie, indien op een vrijdag, om me dit ook zo snel mogelijk te laten weten. De kans bestaat altijd dat ze dan s’avonds of op een zaterdagmorgen gedrukt worden, als de drukker de kans heeft.

Kaartjes van bij De Witte Ooievaar, zoals met foliedrukwerk, duren iets langer.  Afhangende van wat jullie hier gekozen hebben, dit wordt uitvoerig bij ons besproken.

De meeste doosjes/zakjes worden voorzien van 12 suikerbonen.

1 doos suikerbonen is 1 kilo, of bevat ongeveer 240 boontjes.

Suikerbonen hebben een lange houdbaarheidsdatum (in de meeste gevallen van 1 tot 2 jaar) Je kan deze dus wel lang op voorhand klaarmaken, best is om alles een maand op voorhand klaar te hebben. Zoals ze zeggen de laatste maand is de laatste dag, Dit bezorgt je dan ook weer minder stress, zowel voor jou als voor de baby.

Snoepjes zoals bijvoorbeeld meli melo’s (zachte snoepgommen of koekjes) drogen helaas snel uit of worden mals. We raden daarom aan om dit niet weken van tevoren te verpakken. Tenzij je ze zou verpakken in een luchtdichte verpakking zoals een glazen potje.

Bewaar je doopsuikers steeds koel en droog.

Met koel en droog bedoel ik, bewaren op kamertemperatuur en zeker NIET in de koelkast, maar ook zeker niet in een vochtige omgeving, de kelder bv is dus zeker geen goed idee.

Nog een kleine tip die ik je wil meegeven…. Steekt afgewerkte doopsuikers nooit in een afgesloten plastic box. De reden hiervan is dat alles gaat “zweten” en de kans dus bestaat dat er schimmel gaat ontstaan, wat we zeker niet willen.

Stapel ze ook niet op elkaar maar zorg voor een goede ventilatie en laat je doopsuiker “ademen”.

Dit afhangende over welk product het gaat, over het algemeen staat dit genoteerd op de webshop. Gepersonaliseerde producten duren sowieso iets langer. Producten die wij op stock hebben, zonder personalisatie, worden over het algemeen binnen de 2 à 3 werkdagen verzonden.

Verzendingskosten binnen België bedragen 7,50€, wij verzenden via Bpost.

Verzendingskosten voor Nederland bedragen 12.00€

Tevens heb je de keuze tussen thuislevering of in een ophaalpunt.

Kies je onder omslag, dan kan dit ook. Onder omslag komt op 3€ en is op eigen risico. Je hebt dus ook geen track&trace code, en vergeet niet een omslag kan enkele dagen onderweg zijn. Wij werken wel met prior-zegels, normaal gezien zou dit dus niet mogen.

Uiteraard kan dit, hiervoor vink je aan bij de afrekening “afhaling”. Wanneer men dit aangevinkt heeft, komen er ook geen verzendingskosten bij.

Afhaling is mogelijk op afspraak, tijdens onze openingsuren.

Zolang de bestelling niet als afgehandeld genoteerd staat is dit mogelijk.

Je plaatst een nieuwe bestelling en je vinkt aan “toevoegen bij vorige bestelling”.

Natuurlijk! Je ontvangt steeds een faktuur wanneer de bestelling afgehandeld is.

Heb je een BTW nummer, dan kan je ook je BTW nummer ingeven zodat je deze factuur kan gebruiken in je boekhouding.